הבלוג

7 רעיונות פרקטיים לקידום נגישות לכבדי שמיעה באירועים ב-2023

נגישות נשמעת מילה גדולה – אי אפשר להפוך את האירוע לנגיש ברגע אחד. צריך לעשות תהליך ולחשוב על כל חלק באירוע ואיך הכי נכון להנגיש אותו.
הכנו לכם 7 רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם להנגיש יותר כבר את האירוע הקרוב לכבדי שמיעה וחירשים באופן טוב יותר.

ארגונומיה

ארגונומיה בעמדת עבודה – מקלדת ארגונומית

אם תגידו לאדם לצייר מקלדת, הוא יצייר לוח מלבני ושטוח עם מקשים בגודל יחסית שווה עליו. האם זה שהתרגלנו שכך צריכה להיראות מקלדת אומר שזו המקלדת הטובה ביותר עבורנו? מה זה אומר בכלל מקלדת "טובה"? טובה למי? למי שייצר אותה בכך שהיא הכי זולה? למי שמסתכל עליה? וכך כדי שהיא תהיה היפה ביותר, או למי שמשתמש בה? וכך כדאי שתהיה הנוחה והבריאה ביותר.

תמלול פודקאסט

תמלול פודקאסט

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר פודקאסטים עולים לאוויר. מה הוא בעצם פודקאסט? פודקאסט הוא סדרה של קטעי שמע מוקלטים, שמועלים לאינטרנט וניתן להאזין להם באינטרנט או כשמורידים אותם לטלפון הנייד או המחשב. בדרך כלל לפודקאסט יהיה מגיש קבוע, ופרקי הפודקאסט יהיו סביב נושא מסוים. בפודקאסט המגיש יוכל לתת הסבר על תופעה מסוימת או להזמין מרואיינים לדבר עליה. דוגמה טובה לכך היא הפודקאסט של כאן "שלושה שיודעים" של "כאן" שעסק בחירשות וכבדות שמיעה.  

תמלול פודקאסט הוא הפעולה של העברת מכלול התוכן הקולי בפודקאסט לצורה ויזואלית. ככה ניתן לקרוא את כלל הנאמר בפודקאסט, תוך כדי או לא תוך כדי ההאזנה.

שלושה שיודעים

תמלול פודקאסט – "שלושה שיודעים" – חירשות וכבדות שמיעה

בשנים האחרונות עולם הפודקאסטים צובר תאוצה. אנשים רבים מוצאים בפורמט הזה כלי נהדר לצריכת תוכן והעשרת עולמם. לעיתים סביב נושא מסוים, ולעיתים להעשרה כללית.

במאמר זה יובא התמלול המלא של פודקאסט ששודר בכאן חינוכית.

בית משפט

איך מגישים תמלול הקלטה לבית משפט

הקלטת ראיות ושימוש בהקלטות הוא לא עסק פשוט. אך אם אתם הולכים יד ביד עם מקצוענים בתחום, כבר יהיה לכם קל יותר לעבור את המכשולים בדרך.

עמדת מתמלל לאירוע

הכנת עמדת תמלול אירוע

יותר ויותר אנשים מעוניינים להנגיש את ההרצאות והאירועים שהם מפיקים. עמדת תמלול טובה תספק את התשתית להנגשת האירוע על ידי תמלול באופן הטוב ביותר.

תמלול אוטומטי מול תמלול אנושי

תמלול אוטומטי ב-2022

העשור האחרון מביא התקדמות טכנולוגית וקפציה אדירה בכל הקשור לבינה מלאכותית. תחום התמלול מתקדם יחד איתו, אך התמלול האוטומטי רחוק מלהיות מושלם. גלו את יתרונותיו וחסרונותיו ומתי כדאי להשתמש בו, ומתי להימנע.

תמלול ראיונות

תמלול ראיונות – מאחורי הקלעים

ריאיון טוב דורש הכנה טובה ותמלול מעולה. איך מתכוננים לתמלול ראיונות? מה כדאי לעשות? מה חשוב לבדוק עם המתמלל ומה כדאי אפשר לבקש ממנו? הכל במאמר הבא.