כיצד מחושב מחיר תמלול ההקלטה?

טל חי-עם

אפריל 17, 2021
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

תמלול הוא שילוב בין שירות למוצר

תמלול הוא לא מוצר רגיל. מוצר בסופר למשל מתאפיין ברשימת רכיבים, מחיר ידוע מראש ותאריך תפוגה. אך בעולם התמלול אין עבודה אחת דומה לאחרת. הן מבחינת סוג התמלול, הנושא שלו, מספר הדוברים ומטרת התמלול. בנוסף, את התמלול ניתן לעשות בתוכנות שונות, בפורמטים שונים ובתמחור שונה בין חברה לחברה. אפילו דרך התמלול עצמה וכמובן האיכות שלה יכולה להיות שונה. אך תמלול הוא גם לא שירות רגיל. בשונה משירות, לרכישת תמלול יהיו גם תוצרים דיגיטליים: לבסוף הלקוח ייצא עם תוצר אותו ייקח לבית משפט, לעבודת סמינריון או להפקת כתוביות לסרטון. לכן, תמלול הוא שילוב בין שירות למוצר. ייחודיות זו והן השונות בין סוגי התמלול והמאפיינים הייחודיים של חברות התמלול השונות מקשות על השוואה קלאסית של קניית מוצרים. אך בכל זאת כדאי מאוד להבין את דרכי התמחור השונות והשפעת הגורמים השונים על מחיר התמלול.

דרכי תמחור לתמלול:

מאפיין ייחודי לשירותי תמלול הינו מגון אפשרויות התמחור. אדם שפנה למספר רב של חברות בוודאי נתקל בסוגי תמחור שונים. לכל דרך יתרונות וחסרונות, אך הדרך המועדפת עלינו היא תמחור לפי דקת הקלטה ומיד אסביר למה. דרכי התמחור הנפוצים:

  • מחיר לפי זמן ההקלטה

לאחר מעבר על ההקלטה ולקיחת כלל המשתנים בחשבון כגון: מספר דוברים, איכות ההקלטה, ודחיפות ההקלטה יוצע מחיר המתייחס לזמן ההקלטה. למשל בצוות שלנו – במקרה הכי פשוט של שני דוברים, בעברית ושיחה ברורה מעל חצי שעה תמלול ראיונות יהיה לפי 8 ₪ לדקה ותמלול ראיות לבית משפט יהיה 12 ₪ לדקת הקלטה.

יתרונות – שני הצדדים יודעים מראש מה יהיה המחיר הסופי. אין דרך "לעקם" את המחיר על ידי שינוי פורמט העמוד או כתיבת התוכן בצורה שונה.

חסרונות – תשלום על דקות "מתות" בהן הדוברים לא מדברים.

  • מחיר לפי מספר עמודים בפועל

בדרך זו מספר העמודים הסופי הוא המשתנה העיקרי. חברת התמלול תגבה מראש מחיר משוער ולאחריו יהיו השלמות או החסרות בהתאם לתוצר הסופי.

יתרונות – במקרים מסוימים יכול להיות זול יותר מתמחור לפי זמן הקלטה.

חסרונות – המחיר לא ידוע מראש, המחיר יכול להשתנות בהתאם לפורמט או כתיבת תוכן בצורה שונה ולכן קשה להעריך את המחיר.

  • מחיר מינימאלי

בכדי לתמלל הקלטה בצורה מעולה נדרשת תשומת לב ברמה מרבית. לא משנה אם מדובר בהקלטה קצרה או ארוכה, בכל מקרה על המתמלל: לעבד אותה בתוכנות הרלוונטיות, לזהות את הדוברים, לבצע הגהה ולכתוב חוות דעת מקצועית המאושרת לבית המשפט. לכן, כלל החברות בשוק גובות מחיר מינימום אשר נע בין 100 ₪ ל-250 ₪ לתמלול הקלטה.

משתנים המשפיעים על עלות התמלול:

כדי לתת הצעת מחיר רלוונטית והוגנת לשני הצדדים יש לבחון לעומק את המשתנים בתמלול אשר משפיעים על הזמן הדרוש לתמלול ההקלטה:

  1. איכות ההקלטה – ככל שאיכות ההקלטה טובה יותר כך יהיה פשוט יותר לתמלל את ההקלטה וזמן התמלול יהיה קצר יותר. מנגד, ככל שהאיכות ירודה המתמלל יצטרך להשתמש במגוון תוכנות מחשב בכדי לפענח ולתמלל בצורה המדויקת ביותר. כמובן כלים אלה דורשים מאריכים את זמן העבודה הנדרש כדי להביא לתוצאות מעולות.
  2. מספר הדוברים וחלוקת הדיבור בהקלטה – בכל תמלול ובמיוחד בתמלול הקלטות לבית משפט חשוב מאוד להקפיד על כתיבה נכונה של שמות הדוברים. ככל שישנם דוברים רבים יותר וככל שהם קוטעים אחד את השני בצורה רבה יותר כך התמלול מאתגר יותר. מתמלל מקצועי יאזין בתשומת לב לכל דובר ויכתוב את דבריו במלואם.
  3. לוח הזמנים – יש לשאול את חברת התמלול או המתמלל מה לוח הזמנים הסטנדרטי, בדרך כלל מספר ימים עד שבוע. בקשה לתמלול חומרים בזמן מהיר יותר תישא בעלייה במחיר.
  4. סוג התמלול – מכיוון שתמלול לבית משפט מלווה בחוות דעת מקצועית ועומד בכל הסטנדרטים בחוק הוא עולה יותר. תמלול ראיונות לצורך מחקר לדוגמה יעשה בצורה המקצועית ביותר, אך מחירו יהיה זול יותר מכיוון שלא מלווה בחוות דעת משפטית ולרוב איכות השמע טובה יותר ומספר הדוברים קטן יותר.
  5. כמות – לרוב תתאפשר הנחת כמות במשך הקלטה העולה על שעה. מצד שני, ככל שיהיו מספר רב יותר של הקלטות המחיר גם יעלה בהתאם. תמלול של עשר הקלטות של דקה אורך זמן רב יותר ומצריך משאבים רבים יותר מתמלול של הקלטה אחת של עשר דקות ואפילו של עשרים דקות. בכל הקלטה יש לזהות את הדוברים, לעבדה בתוכנה ובמקרה של חוות דעת משפטית לחתום על תמלול שאכן מהימן להקלטה.

חשוב מאוד לא להתפשר על איכות

ככל שמתמלל עובד שנים רבות יותר בתחום הוא רוכש ידע רב יותר בכלי התמלול השונים ובמקצועיות הנדרשת לתחומו. הכלים המקצועיים של מתמלל הקלטות לבית מפשט שונים מהכלים של מתמלל בזמן אמת לדוגמה. לכן חשוב לשאול את המתמלל או חברת התמלול לפני תחילת העבודה האם יש להם ניסיון רלוונטי בתחום. תמיד ניתן לפנות למתמלל ללא ניסיון בתחום, כנראה גם המחיר יהיה בהתאם. אך אם התמלול לא יעמוד בסטנדרטים שלכם או של בית המשפט תצטרכו להשקיע מאמצים נוספים ולהשקיע שוב את מיטב כספכם בחברה מקצועית שתתמלל עבורכם בצורה הטובה והאמינה ביותר.

בצוות שלנו יש מתמללים עם התמחויות ספציפיות כדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר והאיכותי ביותר, במחיר המשתלם ביותר.

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

תודה רבה על השארת הפרטים,
זה לא מובן מאליו

ברגעים אלה ההודעה שלך נשלחת אליי – כשאקבל אותה אצור קשר, אשאל כמה שאלות נוספות שיעזרו לי להבין את הצרכים שלך באופן מדויק ולשלוח לך הצעת מחיר משתלמת.
בברכת המשך יום מקסים,
טל חי-עם