איך מגישים תמלול הקלטה לבית משפט

הקלטת ראיות ושימוש בהקלטות הוא לא עסק פשוט. אך אם אתם הולכים יד ביד עם מקצוענים בתחום, כבר יהיה לכם קל יותר לעבור את המכשולים בדרך.

טל חי-עם

יולי 15, 2022
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

במה המאמר יעסוק?

  1. הקדמה – מתי כדאי להגיש תמלול הקלטה לבית משפט?
  2. 5 הדברים החשובים ביותר בהגשת הקלטה לבית משפט
  3. 3 טיפים להקלטת ראיה לבית משפט
  4. סיכום

1.      הקדמה – מתי ואיך כדאי להגיש הקלטה לבית משפט?

נשתמש בתמלול הקלטה כשנרצה להגיש הקלטה לבית. נעשה זאת כש משפט כשהיא תומכת בטענות של הצד שלנו. חשוב לזכור שהצד שמולכם יוכל לשמוע את ההקלטה ולסתור את טענותיכם, לכן יש להיות בטוחים כי ההקלטה משרתת אתכם. לאחר ההקלטה יש לשלוח אותה לחברת תמלול מקצועית שתוכל לתמלל אותה באופן מקצועי, באופן הנהוג לתמלול ראיות ולחתום על הצהרת מומחה. הצהרת מומחה לתמלול מספקת את החותמת כי התמלול כביל.

כל סוג תמלול והמאפיינים המיוחדים שלו. תמלול הקלטה לבית משפט הוא לא תמלול רגיל. יש לו כללים ודיוקים שחשוב לעמוד עליהם, כמו תשומת לב רבה לקטיעות בין הדוברים, אינטונציה ופיסוק מדויק ביותר.

2.      5 הדברים החשובים בתמלול הקלטה לבית משפט

1.       תמלול מהימן למקור

כדי שהצד השני לא יוכל לסתור את טענותיכם המתבססות על ההקלטה חשוב לוודא כי ההקלטה תומללה באופן מקצועי, וכי התמלול מדויק בהתאם לנשמע בהקלטה. חשוב לוודא כי בתמלול הדוברים זוהו כהלכה ואם בתמלול עולים אי דיוקים זכותם לפנות לחברת התמלול בהקדם כדי לדייק אותם.

2.       תצהיר מומחה לתמלול הקלטות

כדי שבית המשפט יקבל את התמלול חשוב שהתמלול יעשה על ידי מומחה אובייקטיבי בתמלול הקלטות שיצרף תצהיר חתום. ללא התצהיר אין לכם את הביטחון המספיק להגשת ההקלטות.

3.       הגשת הקלטה חוקית בלבד

לפי חוק האזנת סתר, הקלטה חוקית היא הקלטה שמי שמגיש אותה היה צד בשיחה. אם לא כך הדבר, לא יהיה חוקי להשתמש בהקלטה זו וחבל לתמלל אותה.

4.       מספור שורות ועמודי התמלול

חברת תמלול מקצועית תגיש לכם תמלול ממוספר, כך תוכלו לבסס את טענותיכם על מיקום ספציפי בתמלול בקלות.

  • יש להגיש את ההקלטה המקורית ללא עריכות, מחיקות ותיקונים

יש להגיש את ההקלטה המקורית, אחרת אתם עלולים להיחשב כמשבשי ראיות.

3.      3 טיפים להקלטת ראיות

  • לוקיישן לוקיישן לוקיישן

כדי שיהיה ניתן לתמלל את ההקלטה באופן ברור בחרו מיקום מתאים להקלטת השיחה. הקלטה שנעשתה ברכב נוסע עם חלון פתוח תהיה קשה יותר לתמלול, תייקר את עלות התמלול, ויכול להיות שדברים קריטיים לא יוכלו להעלות על הכתב בגלל קול הרוח. המיקום הטוב ביותר הינו שיחת טלפון עם תוכנת הקלטת השיחות של הטלפון. אם אין אפשרות אז ניתן להקליט כשאתם נמצאים עם האדם קרובים ככל האפשר למכשיר ההקלטה ובמיקום שקט.

עדיף להקליט שיחות טלפון, בדרך כלל האיכות שלהם טובה יותר.
  •  בעת ההקלטה היו רגועים

נכון כי הדבר יכול להיות מעט מלחיץ. אתם קובעים שיחה או מפגש עם האדם שאיתו אתם רוצים להקליט ועליכם לגרום למצב הדברים בו הוא יגיד את מה שאתם מכוונים שיאמר. אך אם תהיו לחוצים הצד השני ירגיש כי משהו לא כשורה ולא ייפתח בפניכם. חשוב להתחיל את השיחה בשיחת חולין, ולהגיע לדבר על הדבר בצורה טבעית, שלא תיראה חשודה או מאולצת.

חשוב לשמור על רוגע כדי לא להרתיע את הצד השני בשיחה.
  • גיבוי ההקלטה

חשוב לגבות את ההקלטה מיד כשהיא נוצרת. לפחות ב-3 מקומות. למשל, בדואר האלקטרוני, בגוגל דרייב ודיסק און-קי. כך גם כשתרצו לחזור להקלטה זו בעוד חצי שנה או אפילו שנתיים מהיום, תוכלו לוודא כי היא לא נמחקה ויהיה לכם גיבוי נאמן.

הענן הוא בהחלט מקום טוב לשמור את ההקלטה. תנו לה שם מתאים וזכרו איפה שמרתם אותה.

4.      סיכום

הקלטת ראיות ושימוש בהקלטות הוא לא עסק פשוט. אך אם אתם הולכים יד ביד עם מקצוענים בתחום, כבר יהיה לכם קל יותר לעבור את המכשולים בדרך.

אני מזמין אתכם להתייעץ איתי באופן אישי, אשמח לעזור לכם ככל האפשר בהבנה איך מקליטים, איך ניתן לתמלל ואיך ניתן להגיש את ההקלטה לבית המשפט.

פנו עוד היום לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד לכל תמלול באשר הוא.

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

תודה רבה על השארת הפרטים,
זה לא מובן מאליו

ברגעים אלה ההודעה שלך נשלחת אליי – כשאקבל אותה אצור קשר, אשאל כמה שאלות נוספות שיעזרו לי להבין את הצרכים שלך באופן מדויק ולשלוח לך הצעת מחיר משתלמת.
בברכת המשך יום מקסים,
טל חי-עם