הכנת עמדת תמלול אירוע

יותר ויותר אנשים מעוניינים להנגיש את ההרצאות והאירועים שהם מפיקים. עמדת תמלול טובה תספק את התשתית להנגשת האירוע על ידי תמלול באופן הטוב ביותר.

טל חי-עם

יולי 1, 2022
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

במה המאמר יעסוק?

  1. הקדמה – מהי עמדת תמלול ולמה צריך אותה?
  2. 5 אבני היסוד לעמדת תמלול מנצחת
  3. 3 טיפים לתמלול אירוע בזמן אמת
  4. סיכום

1.    הקדמה – מהי עמדת תמלול ולמה צריך אותה?

עם העלייה בתודעת חשיבות ההנגשה, עולה הצורך בתמלול בזמן אמת. מעבר לכך, תקנות הנגישות מחייבות תמלול אירוע ציבורי הפונה לקהל של מעל 150 איש. תמלול בזמן אמת הוא לא הקלדה עיוורת. התמלול מצריך יכולת ריכוז גבוה, דיוק, מהירות ועמידה בלחץ.

כמו לכל רכיב אחר באירוע, גם בתמלול יש להשקיע מחשבה מבעוד מועד. הקדשתי מדריך אחר לתמלול טקסים, ובמדריך זה אתמקד בעמדת התמלול עצמה.

2.    5 אבני היסוד לעמדת תמלול מנצחת

עמדת תמלול היא תהיה המקום בו המתמלל או המתמללת ישבו כדי לתמלל את האירוע בזמן אמת. הצלחת התמלול תלויה רבות בתנאים ובנסיבות. ככל שעמדת התמלול תהיה מוכנה בצורה טובה יותר, כך האירוע יוכל להיות מתומלל בצורה טובה יותר.

5 אבני היסוד לעמדת תמלול מנצחת:

1.     נוחות

תמלול בזמן אמת היא פעולה אינטנסיבית. ככל שהעמדה תהיה נוחה יותר, כך המתמלל יוכל לעשות את עבודתו נאמנה. ולהפך, במקרים קיצוניים ללא התנאים הבסיסיים עבודת התמלול לא תוכל להתבצע כלל. ההנחה היא שיש להכין את עמדת התמלול כמו עמדה לעבודה משרדית רגילה. עם כיסא ושולחן מתאימים.

עמדה נוחה למתמלל, קריטית לעבודת התמלול
עמדה נוחה למתמלל, קריטית לעבודת התמלול

על העמדה להכיל:

  • כיסא מתאים. לא שרפרף ולא כיסא פלסטיק. הכיסא המושלם הוא כיסא משרדי שניתן להתאים את גובהו ואת משענת הגב. בצורה זו, הידיים של המתמלל יוכלו לנוע בצורה הטובה ביותר, והוא יוכל להתרכז בתמלול בלבד ולא במאמץ מיותר על תנוחה לא נוחה.
  • שולחן מתאים. השולחן האידאלי הוא שולחן משרדי, עם מקום להניח את הרגליים תחתיו. הוא לא חייב להיות רחב, רוחב ועומק של מטר יספיקו לשם הנחת המחשב וידי המתמלל מהמרפקים ועד האצבעות.

2.     מיקום

חשוב למקם את עמדת המתמלל במקום בו יוכל לראות את הנעשה על הבמה. כך יוכל להבין מי מדבר ומתי, ויוכל להתכונן למה שצפוי להתרחש.

חשוב לבחור מיקום בו המתמלל יוכל לראות באופן רציף את המתרחש על הבמה.

3.     שמע

בכדי להשיג את התמלול הטוב ביותר, יש לדאוג לאיכות השמע הטובה ביותר. יש לוודא כי ניתן לשמוע באופן ברור את דברי הדוברים מעמדת המתמלל, מומלץ להשתמש באוזניות המקבלות את השמע ישירות מהבמה.

במקומות רועשים אוזניות יהיו הכרחיות לתמלול איכותי.

4.     כבלים

כבל HDMI לצורך הקרנת הכתוביות יש לספק לעמדת התמלול כבל HDMI שמגיע עד מיקום ההקרנה. חשוב לוודא עם המתמלל כי הוא מגיע עם מחשב עם יציאה זו, ואם לא, לדאוג למתאם בהתאם.

כבל HDMI מאפשר העברת תצוגה ממחשב המתמלל לצג התמלול.

כבל חשמל. המחשב הנייד של המתמלל פועל על סוללה. בשביל לשמור על פעילות מיטבית של המחשב יש לספק כבל מאריך שיגיע עד עמדת המתמלל להטענה רציפה של המחשב.

5.     תקשורת

המתמלל הוא חלק בלתי נפרד מאנשי צוות האירוע. יש לוודא כי הוא מכיר את כלל אנשי התפעול הרלוונטיים ויוכל לפנות אליהם במידת הצורך בכל מקרה של תקלה או שאלה. את צוות הסאונד, המסכים, מנחי האירוע וכו'.

בנוסף, חשוב להגדיר איש קשר ישיר שאמון על תקשורת רציפה עם המתמלל לאורך כל האירוע. פתיחת ערוץ תקשורת ברור תסייע בכל בקשה לשינוי, שאלה או הבהרה שיהיו בזמן האירוע.

תקשורת ישירה ורציפה תחסוך טעויות.

3.    3 טיפים נוספים לתמלול בזמן אמת

  1. בחירת מתמלל מתאים

חשוב לבצע בדיקת עומק אם המתמלל שמגיע לאירוע הוא המתמלל המתאים ביותר. שאלות שחשוב לשאול:

  • האם יש לך ניסיון בתמלול בזמן אמת? אם כן, אפשר לקבל המלצות?
  • כמה מילים אתה מקליד בדקה?
  • עם איזה ציוד אתה מגיע?

שלוש שאלות אלו יוכלו לתת מושג טוב אם המתמלל שבחרתם הוא המתמלל המתאים ביותר. מתמלל עם ניסיון יוכל לתת המלצות או אנשי קשר ממליצים בקלות. לתמלול בזמן אמת אי אפשר להתפשר על פחות מ-80 מילים בדקה. אפשר לבדוק את מהירות ההקלדה כאן, במבחן הקלדה שאורך בדיוק דקה. ומתמלל מנוסה יגיע עם הציוד הדרוש. המחשב הנייד איתו הוא רגיל לעבוד, מטען ומקלדת נוחה לעבודה.

בצוות שלנו, אנחנו מתאימים את המתמלל הטוב ביותר, בעל המומחיות הספציפית לתחום התמלול לכל אירוע. כדי שבכל אירוע יהיה את התמלול המתאים והמדויק ביותר.

  •  תמלול ומצגת האירוע הם שני דברים נפרדים

ניתן לשלב את התמלול בתוך מצגת האירוע בעזרת עורך וידאו שיבצע לכידה ממסך המתמלל ויטמיע את הכתוביות במסך המצגת. דבר זה מצריך תיאום טכני וידע מקצועי.

אם אין באירוע עורך וידאו, יש להשתמש בשני אמצעי הקרנה נפרדים. אחד למצגת הרגילה של האירוע, והשני לתמלול.

ניתן להציג את התמלול באמצעות מקרן ומסך ייעודי, או באמצעות חיבור למסך טלוויזיה.

  • התאמת גודל ומיקום הכתוביות לאירוע

ניתן לשנות את הגדרות הכתוביות כך שיתאימו למספר המילים אותן רוצים להציג בכל זמן נתון.

עם זאת, חשוב לוודא כי התמלול יעשה באופן מתאים. כדאי שלא ימשוך תשומת לב מיותרת, ולא יהיה גדול מגודל מסך ההקרנה הראשי של האירוע. במידה והאולם גדול, כדאי לשקול לשכפל את התמלול לשני צגים נפרדים, אחד בכל צד.

בנוסף, מומלץ לשמור מקומות עבור נגישות הקרובים יותר למסך התמלול. כך גם אנשים המתקשים בראייה יוכלו ליהנות מהתמלול בצורה הטובה ביותר.  

4.    סיכום

הכנת עמדת מתמלל מעולה חשובה ביותר להצלחת התמלול. חשוב לתאם מראש עם המתמלל מה בכוונתכם להכין ועם הניסיון שלו, הוא יוכל לדייק אותכם ולבקש בקשות מדויקות לאירוע.

בצוות שלנו מתמללים מהירים, סבלניים ומקצועיים המתמחים בתמלול אירועים בזמן אמת.

אנו דואגים שכל לקוח יקבל את התוצאה המיטבית. אל תהססו לשאול אותנו כל שאלה, ונענה עליה באופן מלא בפשטות ונדיבות.

פנו עוד היום לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד לכל תמלול באשר הוא.

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

תודה רבה על השארת הפרטים,
זה לא מובן מאליו

ברגעים אלה ההודעה שלך נשלחת אליי – כשאקבל אותה אצור קשר, אשאל כמה שאלות נוספות שיעזרו לי להבין את הצרכים שלך באופן מדויק ולשלוח לך הצעת מחיר משתלמת.
בברכת המשך יום מקסים,
טל חי-עם