איך ולמה מנגישים קורסים? ראיון עם חדוה רובנר – כבדת שמיעה, בוגרת תואר שני בלימודי משפטים

את חדוה רובנר זכיתי ללוות במהלך התואר השני שלה בלימודי משפטים. הצוות שלנו הנגיש עבורה את כלל התכנים, וכך הלימודים שלה היו אפקטיביים ואת המבחנים היא עברה בהצלחה כמו גדולה!

טל חי-עם

יוני 3, 2022
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

במה המאמר יעסוק?

  1. הקדמה – למה בחרתי לראיין את אחת הלקוחות הוותיקות שלנו?
  2. ראיון עם חדוה רובנר – כבדת שמיעה, בוגרת תואר שני בלימודי משפטים
  3. היתרונות והתאגרים של תמלול קורסים והרצאות לצורכי לימודים
  4. סיכום

1.    הקדמה – למה בחרתי לראיין את אחת הלקוחות הוותיקות שלנו?

כדי להכניס אתכם אל מאחורי הקלעים: לאיך תמלול מתבצע בפועל, למה מנגישים קורסים, איך נראית מציאות מונגשת ומה היא דורשת מהאדם שעבורו ההנגשה ומהמתמלל. רוצים להופיע עם הסיפור שלכם גם בבלוג שלנו? צרו איתי קשר ונקבע ראיון.

2.    ראיון עם חדוה רובנר – כבדת שמיעה, בוגרת תואר שני בלימודי משפטים

איפה גדלת התחנכת ולמדת?

 את כל שנות הילדות שלי העברתי בירושלים בה נולדתי, גדלתי ולמדתי, ביסודי, בתיכון ולימודי התואר, עד אמצע שנות ה – 20 שלי.

איך התמודדת במהלך השנים עם לקות השמיעה?

אין ספק שהיו ויש לי אתגרים יומיומיים בכל תחום בחיים – בלימודים, בחברה, בעבודה ובמשפחה. אך זו המציאות אליה נולדתי ואותה אני מכירה, בכל תחום למדתי איך לתפקד על הצד הטוב ביותר ואיך להעביר לסובבים אותי את הצרכים המיוחדים להם אני זקוקה מבחינת התקשורת וההתחשבות.

בהקשר ללקות השמיעה – מה האתגרים המרכזיים שפגשת במהלך השנים, ומה עזר לך לעבור אותם?

האתגרים המרכזיים היו בלימודים – בתואר הראשון לא הייתה את חובת ההנגשה, למעשה הייתי צריכה במשך 4 שנים לצלם את הסיכומים מחברותיי וחבריי לכיתה וללמוד בבית באופן עצמאי מחדש את כל התואר ואת שנת ההשלמה לקראת בחינות ראיית החשבון. בעבודה – נדרש תיווך והסבר מצידי למנהלים שלי לאורך השנים כי איני יכולה לשוחח שיחות ארוכות בטלפון אך יש אמצעי תקשורת רבים אחרים בהם ניתן להיעזר ואכן בכל מקום עבודה אליו הגעתי הסתדרתי מצוין באמצעות המייל, וואטסאפ ופגישות פרונטליות.

אשמח שתספרי לקוראים איך פגשת אותי?

את טל פגשתי לאחר שהתוודעתי לנושא התמלול בשיעורים ופניתי אליו לצורך בדיקת האפשרות לתמלול עבורי במהלך לימודי התואר השני. אני מאד שמחה שיצא לי להכיר את טל ובזכותו החוויה של לימודי התואר השני הייתה מצוינת. זו הפעם הראשונה בה הרגשתי שאני יכולה לנכוח ולהבין את מהלך השיעור בזמן אמת. נקודה שהיא מאד משמעותית עבורי.

איך הקורונה השפיעה על חייך? ואיך היא השפיעה על הלימודים האקדמיים שלך?

מבחינה משפחתית הקורונה גרמה לי להיות הרבה יותר בבית בשל הצורך להיות זמינה לילדיי שלמדו באמצעות הזום במשך תקופות ארוכות, ומצד שני הקורונה אפשרה לי ללמוד את התואר השני באופן מקוון ולהרגיש שאני עושה משהו למען עצמי. הלימודים המקוונים היו לי נוחים מאד וגמישים.

איך בעצם התבצע התמלול עבור הקורסים שלקחת בזמן הקורונה?

המתמלל מהצוות שלך התחבר לזום, והקליד את מהלך השיעור בקובץ גוגל דוקס, בו יכלתי לצפות בזמן אמת במקביל לזום, והקובץ נשאר לי אחר כך כשרציתי לחזור על השיעורים וללמוד למבחנים.

מה התוכניות שלך להמשך, לאחר התואר השני?

כעת אני מתכוונת להתמקד בעבודתי כרואת חשבון תוך יישום הכלים אותם קיבלתי בזכות התואר השני שלי ולהתמקצע בעבודה.

כבדי שמיעה רבים שיצא לי להכיר, מוותרים על הזכות שלהם בהנגשה. איזה מסר היית רוצה להעביר להם?

ההנגשה מאד מסייעת ומקלה על החיים. לא הבנתי את זה עד שלא נהניתי ממנה, ברגע שקיבלתי את האפשרות להנגשה והבנתי כמה היא משמעותית עבור כבדי השמיעה והחרשים, אי אפשר לחזור אחורה. זכותנו להיות חלק מלא מכל מופע/שיעור/שיחה ללא הבדל לעומת השומעים וההנגשה מאפשרת לנו לקחת חלק בזה.

וואו חדוה, כמה עוצמה יש במילים ובמסר שלך. שוב, המון תודה שהגעת להתארח בבלוג שלי. אני מאוד מקווה שהמילים שלך יתנו אומץ לכולנו. לאנשים עם מוגבלות שעומדים בפני מחסומים וצריכים לעמוד איתנים על הזכויות שלהם. ולכולנו כחברה, לראות את הייחודיות והקסם אחת של השנייה, ולדעת להתאים את עצמינו ואת המערכת בכדי להכיל את כולם כשווים.

3. היתרונות והאתגרים של תמלול קורסים והרצאות לצורכי לימודים

יתרונות שמהם יהנה לקוי השמיעה בהנגשת קורס ולמה מנגישים קורסים:

  • הבנה מלאה של התוכן הנלמד ככל סטודנט אחר.
  • מאפשר חזרה לתוכן של הקורס ללמידה חוזרת. בניגוד לחזרה להקלטה שגם אותה לא יוכל לשמוע כמו כל סטודנט אחר.
  • שילוב של צילומי המצגת לתוך מחברת הקורס, כך שהסטודנט יבין למה המרצה התכוון כשהצביע על מצגת כזו או אחרת.
  • לימודים מלאים, בכל מוסד לימוד מוכר שרואה בהנגשה כחלק אינטגרלי משירותיו.

אתגרים בתמלול קורסים:

  • בקורסים פרונטליים, התמלול דורש מהמתמלל להיות נוכח לכל אורך הקורסים, מה שמייקר את עלות ההנגשה מכיוון שכוללת עלויות נסיעה וביטול זמן.
    • פתרון: מהפכת הזום שעברה על מוסדות הלימוד אפשרה לשדר את הלימודים באופן מקוון. באופן כזה, ניתן לשדר את השיעור כולל המצגת בזמן אמת אל מתמלל שנמצא במשרדו. וכך הסטודנט יכול לשבת בכיתה ולראות את התמלול בזמן אמת בגוגל דוקס.
  • מהירות דיבור גבוהה של מרצה.
    • הדבר יכול לגרום למתמלל לא להספיק לעמוד בקצב. לכן חשוב להביא לידיעתו של המרצה כי השיעור מתמולל ושעליו לדבר במיקרופון כדי שכל דבריו ישמעו כמו שצריך. שעליו גם לדבר באופן ברור ככל הניתן. במקביל, יש לעבוד רק עם מתמללים מיומנים שעומדים בקצב דיבור גבוה – לפחות 80 מילים בדקה.
  • חוסר שיתוף פעולה להנגשה מצד מוסדות הלימוד.
    • תתפלאו אך גם בשנת 2022 יש מוסדות שלא רואים בהנגשה אחריותם. חשוב להביא לידיעתם שזו חובתם החוקית. אם הדבר לא עוזר, ניתן לפנות לנציבות לשוויון חברתי שיפנו אל מוסד הלימוד. ואם גם זה לא עוזר, יש לנקוט בהליכים משפטיים. הכל, בכדי להפוך את החיים לנגישים יותר.
  • ניסיון לספק שירותי הנגשה דרך סטודנט – חבר לכיתה.
    • תפקיד הסטודנטים הוא ללמוד, ולא להנגיש. יש בכך שני פערים מרכזיים. הראשון, תמלול הוא לא סיכום והוא רק הקלדה עיוורת. התמלול כולל את כלל דברי המרצה, שאלות הסטודנטים, דיבורי חולין. הכל, בכדי לספק לסטודנט את החוויה הדומה ביותר להבנה של כל סטודנט אחר. שנית, תמלול בזמן אמת מצריך כלים ומיומנות גבוהים מאוד. הוא שונה מהקלדה עיוורת ודורש לא רק הקלדה מהירה מאוד, אלא גם יכולת עיבוד קלט והוצאת פלט במקביל.

4.     סיכום

להנגיש זו חובה חוקית אך יותר מכך, חובה מוסרית. בכל פעם שאדם פועל למימוש הזכות שלו לנגישות, או שגוף מנגיש את שירותיו, העולם הופך לנגיש יותר. אני קורא לכל אחד ואחת, לעמוד על זכויותיהם. ואם נתקלתם במחסומים ואתגרים בנגישות, אני מזמין אתכם לפנות אליי ונחשוב יחד איך מורידים אותם. תמיד יש פתרון.

בצוות שלנו מתמללים מהירים, סבלניים ומקצועיים המתמחים בתמלול קורסים הן בגוגל דוקס והן בזום. אנו דואגים שכל לקוח יקבל את ההנגשה המיטבית, בכדי שיוכל ליהנות מתוכן ההרצאות כשווה בין שווים. אל תהססו לשאול אותנו כל שאלה, ונענה עליה באופן מלא בפשטות ונדיבות.

פנו עוד היום לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד לכל תמלול באשר הוא.

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

בואו נדבר

אחרי שתשאירו פרטים אתקשר עוד היום כדי להבין את הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

מעדיפים לקבוע איתי שיחת ייעוץ בחינם על אפשרויות התמלול? בשמחה!

תודה רבה על השארת הפרטים,
זה לא מובן מאליו

ברגעים אלה ההודעה שלך נשלחת אליי – כשאקבל אותה אצור קשר, אשאל כמה שאלות נוספות שיעזרו לי להבין את הצרכים שלך באופן מדויק ולשלוח לך הצעת מחיר משתלמת.
בברכת המשך יום מקסים,
טל חי-עם